Nejdůležitější vlastnosti a funkce programu Opravy a servis
Automatické vytváření servisní řady zakázek. Program sám sestavuje pořadí řešení zakázek, hlídá čas a poskytuje okamžitý přehled o jejich stavu.
Rozhraní je navrženo s ohledem na rychlou orientaci, aby bylo vždy možné okamžitě poskytnout informaci o stavu zakázky např. na telefonický dotaz.
Servisní řada zakázek využívá časové charakteristiky a barevné zvýraznění, je definována pomocí uživatelsky upravitelných filtrů.
Nastavitelné termíny a barvy. Termíny a hodnoty barevného zvýraznění se dají téměř libovolně nastavit, hlídací doby prodloužit nebo zkrátit dle aktuální potřeby. Program umí hlídat nejen datum ale i čas včetně odpočtu na minuty (vhodné např. pro expres servisy).
Výstup stavu zakázek na web. Při zapnutí a nastavení této funkce program na pozadí pravidelně generuje html stránku s řadou nevyřízených zakázek a ukládá ji na zadaný ftp server. Zákazníci si tak mohou
sami kontrolovat stav své zakázky přes internet na webové stránce servisu. Verze 3 pak možnosti zásadně rozšiřuje (vlastní výběry polí k exportu, možnost exportu ve formátech csv/xml pro zpracování vlastním skriptem nebo ve vlastní webové aplikaci v libovolné podobě).
Mailing / SMS dle změny stavu zakázky. Program umí zasílat automatické zprávy zakazníkovi při změně stavu jeho zakázky. K dispozici je sms modul pro GSM modem i pro webovou bránu.
Verze 3 navíc umí posílat zprávy také technikům při přidělení zakázky a verze 4 zavádí možnost mailingu pro více příjemců současně, tak můžou být automaticky informování
o změně např. další pracovníci. V případě automatických emailů zákazníkům je možné ke zprávě připojit libovolnou sestavu ve formátu pdf, například ke zprávě při vyřízení zakázky připojit servisní protokol apod.
Integrovaný návrhář tiskových sestav.
Umožňuje maximální uživatelskou upravitelnost tiskových výstupů včetně vlastních výpočtů, grafů a tvorby vzorců. Jedná se o servisní list s potvrzením pro zákazníka, servisní
protokol, reklamační list, reklamační protokol a ceník prací a materiálu. Mimo integrované tiskové sestavy může uživatel vytvářet libovolné vlastní (netýká se verze 1) a přidávat je do menu programu,
detailu zařízení, detailu zakázky nebo detailu zápůjčky. V sestavách jsou podporovány všechny běžné typy čárových kódů včetně QR, dále exporty do mnoha formátů a také do emailu.
Evidence zařízení.
Modul evidence zařízení je databáze zařízení, evidující nejdůležitější vlastnosti servisovaných zařízení s vazbou na servisní zakázky a reklamace. Pro každé zařízení je možné nastavit pravidelný servisní interval - servisní cyklus.
Barevné zvýraznění zobrazuje a řadí zařízení dle servisního cyklu. Pro zařízení je možné kdykoliv vygenerovat servisní knížku na základě servisních zakázek včetně použitého materiálu.
K zařízení lze přidávat přílohy jako je dokumentace nebo fotografie.
Modul zápůjčky.
slouží pro evidenci zápůjček. Do zápůjčky jde vložit libovolný počet zařízení z evidence zařízení. K dispozici
je barevné zvýraznění dle doby vypršení zápůjčky, doby jdou barevně i časově nastavit. Modul obsahuje filtry, vyhledávání,
tiskové sestavy zápůjční list, protokol, jde zakládat uživatelské sestavy a také k zápůjčkám je možné přikládat přílohy.
Modul nabídky/objednávky.
Umožňuje tvorbu nabídek, které je možno předem zaslat zákazníkovi např. v rámci pravidelného servisu. Nabídku nebo objednávku je možno kdykoliv později naimportovat do nové zakázky.
Modul skladová evidence.
Jednoduché minimalistické řešení skladové problematiky pro účely programu Opravy a servis. Zahrnuje libovolné množství skladů, evidenci skladových dokladů, sériových čísel a cenotvorbu.
Modul fakturace
Ruční nebo automatické vytváření faktur na základě jiných dokladů (fakturace zakázek/objednávek). Přehled dle splatnosti a stavu (uhrazení). Napojení na skladovou evidenci s možností automatického vyskladňování a generování odpovídajících skladových dokladů.
Vedení reklamací Program lze nastavit pro vedení a hlídání reklamací. Nahrazuje starý program Jednoduché reklamace s výhodou všech možností programu Opravy a servis.
Víceuživatelský režim.
Program je přizpůsoben pro současnou práci více pracovníků se stejnou databází. Verze 2 funguje v terminálovém víceuživatelském režimu.
Verze 3 a výše pak víceuživatelsky terminálově i plnohodnotně síťově přes TCP/IP (LAN nebo Internet - databáze Microsoft SQL server).
Síťová verze
Program Opravy a servis 3 a vyšší umožňuje souběžnou práci více uživatelů prostřednictvím sítě nebo internetu (TCP/IP).
Uživatelské účty.
V režimu zapnutých uživatelských účtů je možné omezit práva některým uživatelům (nemožnost měnit nastavení programu, nemožnost smazat zakázku apod).
Verze 4 a 5 tyto funkce výrazně rozšiřuje. Administrátor má u každé zakázky možnost zobrazit log a zjistit kdy a kdo se zakázkou pracoval.
Přenositelnost. Program je navržen jako portable, lze provozovat z flashdisku. Přenos na další PC lze provést pouhým zkopírováním složky programu.
Konfigurační soubory i tiskové sestavy se dají ukládat přímo v databázi (verze 3 a výše), jsou tak ihned k dispozici pro všechny kopie programu, které se k databázi připojí.
Automatické zálohování. Program podporuje automatické zálohování databáze na záložní disk.
Přehledové sestavy.Verze 3 a výše obsahuje předpřipravené výstupní sestavy jako výkaz práce pracovníka za vybrané období, plán zakázek, graf podílu práce pracovníků za vybrané období, graf vývoje obratu ve vybraném období a další.
Všechny sestavy jsou plně uživatelsky upravitelné a je možné vytvářet vlastní s přidáním do menu programu. Protože sestavy zahrnují skriptovací jazyk i editor formulářů pro zadávání hodnot uživatelem, lze tedy pomocí sestav vlastně uživatelsky rozšiřovat funkce programu.
Přehledové a vlastní sestavy je nově možné přidávat také do modulu zápůjčky a evidence zařízení.
Aktualizace přes internet. Funkce zajistí vždy nejnovější opravy a vylepšení.
Rychlé fulltextové vyhledávání. Verze 2 a výše vyhledává fulltextově podle neomezeného počtu výrazů, verze 1 dle jednoho výrazu a nezahrnuje materiál.
Export/import dat. Data z databáze je možné exportovat do csv nebo excelu. Tiskové sestavy je možné exportovat do pdf, wordu, excelu, openoffice nebo poslat mailem na zadanou adresu. Jednotlivé moduly mají své vlastní export/import funkce. Vaše data jsou tak připravena pro zpracovaní v jiném softwaru.
Evidence práce a materiálu. Je možné si dopředu zadat práci a materiál, které se budou předbízet v průběhu práce s programen. Slouží nejen k urychlení práce ale seznam je také možné vytisknout v podobě ceníku nebo exportovat do excelu. Verze 2 a výše umí ceník i naimportovat z formátu csv i některých informačních systémů. Dostupný je modul pro automatický import/synchronizaci s vybraným skladem systému Money S3 nebo Pohoda.
Vlastní číselné řady. Pokud se Vám nelíbí prosté číslování zakázek můžete použít vlastní, které rozšiřuje číslo o volitelnou část.
Viditelnost datových polí. Pokud některá pole nepotřebujete, můžete je snadno vypnout, nebo přejmenovat a použít pro jiný účel
Upravitelné filtry. Fitry udávají výpis zakázek dle určitých kritérií. Filtry je možné upravovat nebo vytvářet nové. Libovolný filtr lze nastavit jako výchozí (např. jen nevyřízene servisy nebo jen reklamace apod).
Přílohy. Verze 3 a výše umožňuje přikládat k zakázkám, zařízením, zákazníkům resp. zápůjčkám např. fotografie nebo libovolné jiné soubory, které jsou uloženy přímo v databázi.
Také je možno přidávat relativní odkazy na složky/soubory např v síťovém úložišti.
Externí servisy (verze 4 a výše). Pokud zasíláte zařízení na opravu nebo reklamaci do dalšího servisu nebo dodavateli, můžete využít záložku externí servisy v detailu zakázky.
Neomezený počet zařízení v zakázce (verze 5 a výše). V rámci jedné zakázky je možno řešit více zařízení zákazníka. Pro každé zařízení jsou jednotlivé charakteristiky (závada,řešení) vedeny přímo ve vztahu k danému zařízení. Se zařízeními a jejich materiálem jde provádět hromadné operace -
zařízení lze komplet přesouvat mezi zakázkami, položky práce a materiálu jdou jednoduše přesouvat nebo kopírovat mezi různými zařízeními v rámci zakázky.