Novinky, aktuálně, připravuje se
19.11.2024 - 8.0.0.2
- upgrade ovladačů pro sql server na verzi 11.3.1
- upgrade návrháře tiskových sestav na verzi 2025.1
12.8.2024 - 8.0.0.1
- korekce velikosti okna programu pokud nastavení neodpovídá rozlišení desktopu (tato funkce např. zabrání zobrazení části okna mimo pracovní plochu pokud je skrze nastavení v databázi přenášena větší hodnota rozlišení než má stanice klienta).
11.8.2024 - 8.0.0.0 - po 3letech vydána nová hlavní verze 8. Zahrnuje mimo jiné:
- velká aktualizace všech technologií a komponent použitých v programu, nejnovější ovladače, návrhář atd. je to předpoklad fungování na nejnovějších systémech.
- nová funkce Servis agent : Jedná se o doplňkový program, který byl vytvořen pro účel ještě lepšího ohlídání termínů zakázek, servisních intervalů zařízení nebo jako další možnost řešení zálohování databáze. Umožňuje definovat libovolné množství úloh, které v zadaném čase provádí. Úlohy mohou obsahovat různé automatizované zprávy s nastavitelným obsahem ohledně zakázek nebo zařízení. Např. lze zasílat upozornění na email pokud hoří termín nějaké zakázky nebo se blíží konec servisního intervalu zařízení. Tyto operace probíhají nezávisle na programu Opravy a servis a provádí je služba servis agenta, která běží na serveru.
-
nová funkce Chat: zahrnuje jednoduché rozhraní pro zasílání zpráv a komunikaci mezi uživateli. Do chatu může zasílat zprávy také služba Servis agenta. Uživatel je po přihlášení do programu upozorněn na nové zprávy v chatu, kde můžou být upozornění od servis agenta nebo třeba úkoly od nadřízeného, zprávy od kolegů apod.
-
tato verze poprvé také nějakou funkci odstraňuje. Z důvodu extrémního zdražení lic. poplatků, změny podmínek, špatného fungovaní i (ne)podpory ze strany výrobce a především minimálního využívání uživateli je odstraněna komponenta kalendáře (záložka kalendář na svislých záložkách v hlavním okně programu (ve výchozím stavu ve všech verzích vypnuto)). Pokud by někdo chtěl tento paskvil sponzorovat částkou cca 12tis/rok, může být tato funkce zpětně implementována.
- Uživatelé verze 7 mají jako obvykle nárok na slevu 50% z ceny programu. Ti co zakoupili program verze 7 méně než 3 měsíce před vydáním verze 8 mohou požádat o upgrade za cenu 1000,-kč. Pro aktualizaci stačí v programu verze 7 zadat nový klíč verze 8 (menu nápověda/upgrade na verzi 8) a vše proběhne automaticky. Data, nastavení i tiskové sestavy zůstanou zachovány, nicméně záloha je vždy doporučena.
zapracované úpravy [datum vydání - verze programu]:
26.7.2024 - 7.0.0.27
- přidána funkce kopírovat do schránky libovolnou hodnotu z mřížky seznamu zařízení v zakázce. Kopírování funguje kliknutím na buňku v mřížce a stisknutím ctrl-c nebo funkce pod pravým tl. myši kopírovat hodnotu.
13.6.2024 - 7.0.0.26
- přidána funkce označit zakázku jako prioritní, pouze zvýrazní zakázku tučně v seznamu zakázek, pro lepší orientaci ve větším množství nevyřízených zakázek apod.
-
oprava hlášení návrháře sestav během otevírání některých sestav s nenačtenými datasety, oprava nastavení viditelnosti záložky externí servis
5.6.2024 - 1. 0. 0.22 aktualizace sms modulu pro webovou bránu
- Provozovatel SMS brány po čase opět a bez varování udělal změny nejen webového rozhraní ale zasáhl i do systému API, takže status zpráv přestal být programem správně vyhodnocován. Tato úprava programu přidává vyjímky pro vadnou hodnotu z API tak, aby vše fungovalo jako dříve, nicméně nelze vyloučit další neočekávanou změnu od provozovatele sms brány.
8.4.2024 - pomocny software pro diagnostiku sql serveru
- aktualizován program mssqlbackup určený mimo jiné pro zalohování databází
- vytvořen nový program pro testování odezvy sql serveru nebo lokální databáze testsqlsrv
oba programy najdete na stránce
další programy
5.1.2024 - 7.0.0.25
- tato aktualizace nahrazuje službu Ares, která byla vypnuta koncem roku, službou Ares2, která je sice horší ale zato je modernější.
-
aktualizace ovladačů pro sql server na nejnovější verzi.
8.11.2023 - 7.0.0.24
- oprava v zobrazeni dialogu pro výběr složky ve fakturaci na win 11
- přidána funkce filtrovat vybrané zakázky v hlavním okně zakázek
- přidán export zakázek do csv ve formátu pro aplikaci přepravce GLS
- zobrazit licenční klíč může jen admin
26.7.2023 - 7.0.0.23
- Oprava vyhledávání v dialogu pro výběr položky ze skladu.
-
Doplnění funkce pro import práce a materiálu z formátu csv o korekci oddělovače tisíců v ceně položky(.22).
1.6.2023 - 7.0.0.21
-
doplnění funkce pro generování qrplatby (qrpay) a oprava a doplnění generování kódu qrfaktury (na sestavách k dispozici jako proměnná qrinvoice).
14.4.2023 - 7.0.0.20
- oprava chyby, která mohla ve vzácných případech blokovat zavření okna modulu fakturace.
-
nová skrytá servisní funkce pro administrátory: uložení dat celé aktuálně připojené databáze do místního souboru SQL, nezáleží na tom jestli se jedná o lokální databázi, databázi na lokálním sql serveru nebo v síti či internetu. Data lze, na rozdíl od běžné zálohy, obnovit do aktuálně připojené databáze i jiného typu nebo i nižší verze sql serveru. Bližší popis v souboru techman.rtf kap. 14.
4.2.2023 - 7.0.0.19
- opraveno a doplněno vyhledávání v seznamu práce a materiálu
- ve skladové evidenci přidány další možnosti exportu do excelu
- ve skladové evidenci přidán export do programu pro tisk štítků. A to ze skladu, z katalogu, sériových čísel a skladových dokladů. Je tak možné snadno vytisknout např. polepky nebo cenovky na právě přijaté zboží, počty generovaných štítků automaticky odpovídají počtu přijatých ks dle příjemky a ceny aktuálnímu stavu na daném skladě.
17.1.2023 - 7.0.0.18
- Upgrade návrháře sestav na verzi 2023.1, přináší možnost digitálního podpisu při exportu do pdf, přidává export do svg, csv, nové typy čárových kódů ad..
- Ošetření vstupu pro založení nové databáze nebo kopie.
- Doplnění funkce pro získání dat z databáze Ares o dič.
- Oprava v zobrazení dialogu pro nastavení mřížky práce a materiálu ve fakturaci.
9.12.2022 - aktualizace pro sms modul pro webovou bránu.
-
Rozšíření tabulky příchozích zpráv o identifikátor zprávy, na kterou zpráva odpovídá. Přidává funkci zobrazit konverzaci nad tabulkou odchozích zpráv. Zobrazí chronologicky celou komunikaci s daným číslem.
1.12.2022 - 7.0.0.17
-
Doplnění funkce pro automatický posun servisního intervalu zařízení při zhotovení zakázky.
-
Oprava problému s konektivitou na sql server 2008 při použití výchozího provideru windows SQLOLEDB.1.
24.11.2022 - 7.0.0.16
-
Rozšiřuje možnosti použití výchozího filtru zakázek dle přihlášeného uživatele. Popis doplněn v souboru techman.rtf.
11.11.2022 - 7.0.0.15
-
Řeší problémy s připojením se prostřednictvím výchozího poskytovatele ve windows (ole db provider for sql server) na sql server verze 2008. Microsoft označil tento výchozí provider dodávaný s windows jako deprecated. Uživatelé, kteří jej používají a mají problém s připojením na starší verze SQL serveru, mají možnost použít parametr prdirect (viz dokumentace techman.rtf), potom je výchozí oledb provider nahrazen přímým spojením se serverem. Program tedy nadále funguje i s SQL serverem verze 2008, i když ten již není podporován výrobcem a uživatelům je doporučen upgrade. Informace o tom jaký používáte sql server najdete v menu nástroje, databáze, informace o sql serveru.
-
Přidává možnost spojitého nebo nespojitého výběru zakázek (multiselect) a funkci filtrovat vybrané podobně jak je to např. v modulu fakturace, specifického výběru je pak možné využít třeba k exportu do excelu.
21.10.2022 - 7.0.0.14
-
Přidává nová pole uhrazeno a uhrazená částka do detailu objednávky. Tato pole se při fakturaci objednávky automaticky přenáší do odpovídajících polí faktury. Využití např.: z objednávky můžete vytisknout proformu, při jejím uhrazení vyplníte tyto hodnoty a dáte fakturovat....
24.9.2022 - 7.0.0.13
-
Nová funkce: v nastavení evidence zařízení lze zapnout automatickou aktualizaci datumu příštího servisu zařízení na základě změny data zhotovení zakázky.
Při vyřízení servisní zakázky se tedy automaticky vypočítá a nastaví nové datum příštího servisu zařízení dle data zhotovení a servisního intervalu nastaveného u daného zařízení.
21.9.2022 - 7.0.0.12
-
Přidána funkce kopie jako nová u adresy v adresáři. Může sloužit např. k rychlému zadávání poboček.
-
Přidána podpora pro novou verzi ovladače Microsoft OLE DB driver 19 pro SQL server.
5.9.2022 - 7.0.0.11
-
Nová funkce: generátor hesel na záložce zabezpečení. Do adresáře na kartu zákazníka je přidána kolonka pro uložení nešifrovaného hesla, které může být automaticky naplněno generátorem při založení nové adresy (zákazníka). Slouží primárně pro ověření zákazníka z webové aplikace pro zobrazení zákazníkova účtu jeho zakázek na webové stránce servisu.
-
Zavedena jednoduchá hierarchie adres v adresáři, u adresy lze nastavit, že je podřízena(pobočkou) jiné adresy (střediska). Podřízené adresy jsou v seznamu zvýrazněny kurzívou. Tuto informaci lze využít ve filtrování a také v tiskových sestavách. Funkce je pod pravým tl. myši na seznamu adres.
-
Drobná vylepšení a optimalizace, např funkce pro sloučení duplicitních adres v adresáři přidána pod pravé tl. myši na seznamu adres ale zobrazí se pouze tehdy kdy je to relevantní.
16.8.2022 - 7.0.0.10
-
Oprava v importu zakázek xml, importní funkce chybně vyhodnocovala verzi xml souboru.
4.7.2022 - 7.0.0.9
-
Nová funkce log přihlášení umožňuje evidovat každé přihlášení do programu včetně neuspěšných s informacemi o uživateli, jeho systému a ip adrese. Funkci lze zapnout na záložce nastavení, zabezpečení.
Upraveny a doplněny některé funkce související s ukládáním smímků z kamery na ftp server.
4.5.2022 - 7.0.0.6
-
Upgrade editoru jazyků, přidána možnost vypnout evidenci času pro pole s datumy v evidenci zařízení, volba nastavení, základní, evidovat čas.
-
Oprava viditelnosti pole cena v evidenci zařízení.
28.1.2022 - 7.0.0.5
-
Upgrade návrháře sestav z 6.9.6 na 6.9.15. Drobné úpravy ve skladové evidenci. Doplnění nápovědy o kapitolu 1.2. Přenos programu do nového PC (výměna pc).
5.1.2022 - 7.0.0.4
-
Oprava chybného vrácení emailové adresy v případě více zákazníku s přesnou shodou jmen. Oprava hodnoty počítadla číselné řady faktury při fakturaci skrze doklad ze zakázek, nabídek, objednávek a zápůjček.
2.1.2022 - 7.0.0.3
-
oprava chyby: při opětovném otevření existující faktury se nenačetla hodnota iban a swift dodavatele na záložce další údaje.
-
Přidáno upozornění na možný vznik duplicity při špatně nastaveném počítadle číselné řady ve fakturaci. Přidána funkce pro úplné odstranění vybrané konfigurace číselné řady.
-
Upgrade databázových ovladačů pro sql server na nejnovější verzi.
20.10.2021 - vydána nová hlavní verze Opravy a servis 7 (náhled)
hlavní novinky:
-
NIC se nemění v rozhraní ani ovládání programu. Vnitřně dochází k aktualizaci základního kódu, všech sad komponent a především ovladačů pro připojení na sql server. Je to základní předpoklad pro bezproblémové fungování na aktuálních systémech, uživatelskou podporu a přidávání nových funkcí formou aktualizací. Pro upgrade z verze 6 stačí zadat nový licenční klíč v menu "Nápověda / upgrade na verzi 7" a vše proběhne automaticky. Už není nutné nic instalovat, převádět databázi, tiskové sestavy nebo přemýšlet nad přenosem nastavení.
-
HTML emaily v automatickém mailingu. Přináší možnost hezkých automatických emailů zákazníkům při změně stavu zakázky. Ty mohou obsahovat nejen různá formátování textu s využitím všech hodnot z databáze ale také grafiku, vše kódované do jediné html sekce emailu. Podrobné informace o nastavení funkce najdete v dokumentu techman.rtf, kapitola 11.
-
Nástroj webkamera. Slouží k přímému focení zařízení na příjmu nebo v průběhu řešení servisu. Snímky jsou k aktuální zakázce přiloženy formou externího odkazu, který může vést do síťového úložiště (NAS), do sdílené složky v síti nebo i lokální složky na disku (u lokální instalace). Tento odkaz se dá kdykoliv otevřít v průzkumníku dvojklikem nad kolonkou externího odkazu v detailu zakázky. Snímky mohou být také současně automaticky nahrávány na ftp server např. pro účely zobrazení na stránce se stavem zakázky. Snímky se dají přiřadit jak zakázce tak i konkrétnímu zařízení zakázky. Podrobný popis je uveden v nápovědě na str.19.
-
QR platby ve fakturaci. Program umí sestavit QR platební kód a skrze novou proměnnou "qrpay" a objekt QR kódu jej zobrazit na faktuře, či jiných (vlastních) tiskových dokladech v modulu fakturace.
7.10.2021 - 6.0.0.36
-
Oprava funkce import úhrad csv výpisu fiobanky ve fakturaci, oprava vykreslování některých ikon v adresáři v případě, že není přiřazená databáze v nastavení připojení.
28.6.2021 - 6.0.0.35
-
Oprava chyb: program při vybrání odběratele na faktuře neupozornil, že je daný subjekt na černé listině. Okno fakturace nešlo někdy zavřít v případě, že nebyla zadaná žádná číselná řada.
27.5.2021 - 6.0.0.34
-
Rozšíření databáze o pole bonus v tabulce práce a materiálu. Tato hodnota umožňuje lepší ohodocení práce techniků za libovolné časové období. Výchozí hodnota bonusu pro každou položku práce je 0, tu může administrátor nastavit na libovolnou hodnotu adekvátně servisnímu úkonu. Následně lze pomocí přehledové sestavy vyhodnotit bonusy dle technika za libovolné období včetně celkového součtu, který může sloužit jako podklad pro ohodnocení techniků za odvedenou práci. Příklad ukázkové sestavy pro vyhodnocení bonusů lze stáhnout na webu. Všechny ostatní možnosti vyhodnocení práce, jako např. dle procentuelní sazby a kódu zůstávají zachovány.
11.5.2021 - 6.0.0.33
-
Upgrade návrháře sestav, upgrade databázových ovladačů, upgrade komponent kalendáře.
-
Do mailingu přidána proměnná zakaznikkontakt. Přidána volba do nastavení, základní při vyplnění hodnoty výsledek, závěr vyplnit tuto hodnotu také u všech zařízení zakázky.
30.3.2021 - 6.0.0.32
-
Nová funkce: číselné řady ve fakturaci. Základní předpoklad pro fakturaci z více firem.
25.3.2021 - 6.0.0.31
-
Rozšířeny možnosti založení nové zakázky formou importu xml. Možnost párování kontaktů v adresáři s hodnotami v importované zakázce na základě nových volitelných xml elementů. Přidána možnost automatického založení nového kontaktu a spárování se zakázkou během importu. Význam zejména pro zakládaní nových zakázek z webu. V dokumentu techman.rtf aktualizován příklad xml.
15.3.2021 - 6.0.0.29
-
Upgrade databázových ovladačů na nejnovější verzi.
-
Do menu nástroje ve fakturaci přidána funkce pro import úhrad faktur z CSV výpisu fio banky. Funkce dle výpisu zapíše do faktur všechny platby, hrazené částky a datumy úhrad.
5.3.2021 - 6.0.0.28
-
modul nabídky_objednávky: přidána funkce kopie jako nová, přidán sloupec s cenou za doklad, přidána funkce kdy je každé textové pole dokladu možné otevřít do velkého okna klávesou F2 a po editaci zavřít a vložit klávesou ESC.
-
modul fakturace: přidáno nové pole uhrazená částka a pole poznámka, přidána funkce kopírovat do schránky sériové číslo, kód, nebo název položky pod pravým tlačítkem myši na seznamu položek faktury.
8.2.2021 - 6.0.0.27
-
V nastavení evidence zařízení přidána volba pro automatické vložení datumu prodeje při vložení zařízení do zakázky. Pokud je zařízení v zakázce více, je vloženo nejnovější datum prodeje.
-
Přidány klávesové zkratky, klávesa F5 pro obnovu filtru, CTRL+O otevření zakázky, CTRL+N nová zakázka, při pohybu na seznamu zakázek klávesa enter pro otevření zakázky. Do nastavení přidána možnost skrytí záložky externí servis.
28.1.2021 - 6.0.0.26
-
Přidána možnost automatického spuštění vybraného modulu po spuštění programu, nastavení funkce je na záložce možnosti.
-
Při zadání první položky práce a materiálu do faktury nabínuta hodnota z pole popis faktury. Funkce se dá zapnout na záložce nastavení v modulu fakturace.
18.12.2020 - 6.0.0.25
-
Nová funkce: přímý export do Excelu z každé datové mřížky v programu. Funkce se nachází v menu pod pravým tlačítkem myši na každé datové mřížce tedy například na seznamu zakázek, práci a materiálu, fakturách, katalogu výrobků atd. Pro přímý export do Excelu musí být program Excel v PC nainstalován. Export lze zakázat pro obyčejného uživatele volbou: běžný uživatel nemá dostupné exportní funkce na založce nastavení, zabezpečení.
16.12.2020 - 6.0.0.24
-
Opravuje chybu, kdy úprava některých hodnot zakázky se v jiné kopii programu v síti mohla za určitých okolností projevit se zpožděním.
-
Aktualizace pro zlepšení kompatibility s poslední verzí ovladače OLE DB driver for SQL server instalovaným společně s SQL server 2019.
2.12.2020 - 6.0.0.23
-
V dialogu práce a materiál v modulu nabídky a objednávky přidána možnost vložit katalogovou položku ze skladové evidence.
-
..22 Přidáno volitelné pole do evidence zařízení. Různé opravy ve skladove evidenci.
24.11.2020 - 6.0.0.21
-
Přidána funkce pro zkopírování emailu zákazníka do schránky z detailu zakázky i seznamu zakázek bez nutnosti jít do adresáře. Funkce je dostupná pod klávesovou zkratkou ctrl E, nebo pod pravým tlačítkem myši nad seznamem zakázek a také nad tlačítkem pro výběr zákazníka v detailu zakázky.
23.10.2020 - 6.0.0.20
-
Při vyplnění technika u zařízení, v případě že není vyplněn technik zakázky, je tento technik automaticky také doplněn jako technik zakázky.
-
Na záložce nastavení, základní je nyní možno napevno přednastavit hodnoty pro nabídku v kolonce výsledek, závěr .. v detailu zakázky. Lze tak nahradit zde nabízené hodnoty automatického doplňování. Pro správnou funkci je třeba pro tuto kolonku vypnout automatické doplňování na záložce nastavení.
16.10.2020 - 6.0.0.19
-
Přidána volba maximální počet zařízení v zakázce na kartě zákazníka, záložka další údaje. Funkce způsobuje omezení počtu zařízení, které lze vložit v zakázce daného zákazníka. Funkce se zapína na záložce nastavení ostatní v modulu adresář.
11.8.2020 - 6.0.0.18
-
Přidána funkce omezení viditelnosti pořizovacích cen práce a materiálu pouze na administrátora. Volbu je možno zapnout na záložce nastavení ostatní.
23.7.2020 - 6.0.0.17
-
Oprava řazení seznamu zařízení v detailu zakázky po kliknutí na záhlaví sloupce.
-
Přidána funkce pro odstranění skladu, který nemá žádné závislosti. Tato možnost je k dispozici přes skryté funkce pro uživatele typu administrator.
16.7.2020 - 6.0.0.16
-
Přidáno tlačítko další, pro procházení výsledků vyhledávaní ve skladu, skladových dokladech, sériových číslech a katalogu.
-
Přidány filtry ve skladu.
-
Přidána funkce pro zapamatování rozložení okna skladových dokladů.
-
Přidána funkce exportu csv ve skladu, katalogu a sériových číslech.
19.6.2020
-
Vytvořen samostatný modul pro napojení adresáře programu Opravy a servis na smart emailing systém ecomail. Synchronizovat adresář s databází ecomailu je možné automaticky ve zvoleném časovém intervalu a výběr specifikovat uživatelsky nastavitelným SQL dotazem. Tento program je možné zakoupit zvlášť a je zpětně kompatibilní se starší verzí Opravy a servis 5.
23.5.2020 - 6.0.0.15
-
Přidána funkce pro automatické doplňování hodnoty umístění v evidenci zařízení.
13.5.2020 - 6.0.0.14
-
Přidána funkce pro nastavení datumu uhrazení faktury přímo z přehledu faktur bez nutnosti otevření do detailu. Funkce je pod pravým tl. myši na seznamu faktur.
10.4.2020 - 6.0.0.13
-
Přidána funkce pro nastavení stavu nabídky nebo objednávky přímo z přehledu bez nutnosti otevření do detailu. Funkce je pod pravým tl. myši na seznamu dokladů a funguje i hromadně pro vybrané nabídky nebo objednávky.
4.4.2020 - 6.0.0.12
-
Přidána funkce viditelnost polí na kartě kontaktu v adresáři.
-
6.0.0.11: Přidána funkce pro zapamatování naposledy vybraného zákazníka v adresáři a naposledy vybraného zařízení. Takto program v některých situacích usnadňuje práci tím, že v odpovídajícím modulu nastaví kurzor na dříve použitou hodnotu.
10.2.2020 - 6.0.0.10
-
Přidána možnost definovat výchozí filtr podle přihlášeného uživatele.
-
Doplnění funkce kontrola duplicity telefonu a mobilu na kartě zákazníka.
-
Opravy:
Oprava exportu zakázek v případě parametricky vyhledaného kriteria.
V nabídkách šlo zadat jako počet ks jen celá čísla.
U nově zadané skladové příjemky nešla vytisknout příjemka z okna detailu příjemky.
15.1.2020 - 6.0.0.8
-
Při vkládání zákazníka do dokladu přidána možnost upozornění, že má neuhrazenou fakturu po splatnosti. Ve fakturaci přidáno pevné filtrování na roky, dle vystavení faktury.
-
V modulu nabídky a objednávky přidána funkce součet vybraných (zobrazí cenu všech dokladů dle aktuálního výběru). V modulech nabídky, zápůjčky, fakturace, evidence zařízení, adresář přidán filtr s názvem: filtrovat vybrané. Vyfiltruje pouze vybrané(označené) záznamy, má význam zejména pro tiskové sestavy.
-
Opravena funkce zobrazení logu ve fakturách. Opraveno a doplněno nastavení počítadla číslování faktur.
-
V některých modulech opraven vadný odkaz na soubor s uživatelskými filtry, ten způsoboval nefunkčnost vlastních filtrů.
4.1.2019 - 6.0.0.6:
-
Modul nabídky/objednávky rozšířen o možnosti přidávání uživatelských sestav do hlavního menu. Přidána sestava Přehled nabídek nebo objednávek pro vybranou firmu a období.
-
Oprava zpracování paralelních procesů.
-
Oprava ukládání některých hodnot nastavení modulu fakturace.
10.12.2019 - uvedena nová verze Opravy a servis 6
hlavní novinky:
- implementace nové, výkonnější technologie databázových ovladačů. Předběžné testy dávají v průměru více než 2x větší výkon s SQL serverem i lokální databází.
- modul skladová evidence.
Modul skladová evidence je vytvořen jako minimalistické řešení skladové problematiky pro účely programu Opravy a servis. Nenahrazuje komplexní skladovou problematiku informačního systému.
- libovolný počet skladů
- skladové doklady, příjemka, výdejka, převodka a odpovídající tiskové sestavy
- číselník/katalog zboží a jeho vlastností
- možnost vkládání skladových položek do zakázek nebo faktur s automatickým vyskladněním
- evidence sériových čísel
- evidence cen, průměrná pořizovací skladová počítaná automaticky jako vážený průměr, tři cenové kategorie s volitelným koeficientem
- možnost automatického nebo ručního přepočtu cenových kategorií
- rozšíření modulu nabídky na nabídky/objednávky
2.12.2019 - 5.0.0.54:
- oprava chyby v dialogu přihlašování uživatelů.
16.10.2019 - 5.0.0.52:
- přidána funkce kopie jako nové v evidenci zařízení.
- upgrade návrháře sestav
1.10.2019 - 5.0.0.51:
- drobná úprava okna adresáre a detailu zákazníka, muže rešit potíže s prekrýváním oken na nekterých konfiguracích.
- oprava ukládání času u datumu přijetí zakázky při zapnuté funkci evidence času.
- oprava načítání způsobů plateb ve fakturaci.
26.4.2019 - 5.0.0.48:
- oprava navigace tabelátorem v okně detailu zákazníka
- opravy ve viditelnosti a překrývání oken při práci s přílohami
- přidává podporu pro displeje s vysokým rozlišením.
- přidává možnost kombinovat texty v různých znakových sadách nezávisle na lokalizaci windows, například latinku a azbuku.
- kolonku externí odkaz je možné namapovat na složku ftp serveru, soubor v kolonce umístěný na ftp je možné kdykoliv otevřít dvojklikem na kolonku v asociovaném programu.
Pokud je soubor v externím programu upraven, je nabídnuta aktualizace na ftp. Soubor je také přenášen jako proměnná do tiskových sestav. Takto je možné např. obrázek umístěný na ftp zobrazit na tiskové sestavě.
Nastavení je na záložce ostatní.
25.3.2019 - 5.0.0.44:
- nový modul fakturace, ruční vytváření nebo automatické generování faktur ze zakázek, nabídek, nebo zápůjček...
- inverzní barvy textů v gridech vůči barevnému zvýraznění pro lepší čitelnost
- možnost kopírovaní charakteristik zařízení zakázky mezi sebou v rámci zakázky
- aktualizace sms modulu pro webovou bránu - úpravy a zapracování změn ohlášených provozovatelem brány k 30.6.2019
9.1.2019 - 5.0.0.40:
-
Nová funkce - přihlašování pinem nebo chipem. Místo uživatelského jména a hesla lze nyní pro přihlášení do programu použít pin,chip nebo kód načtený čtečkou.
Popis funkce je v nápovědě kap. 2.1.1.
-
Přidává vícevláknové zpracování procesů v adresáři. Opravuje proces odstraňování příloh v adresáři.
4.1.2019 - 5.0.0.39:
-
U rozbalovacích nabídek pro výběr pracovníka je možnost povolit pouze přednastavené pracovníky.
V polích pro zadání pracovníka je možné vybrat jen existujícího pracovníka z rozbalovací nabídky,
nelze tedy ručně zapsat cokoliv. Volba se zapíná na záložce nastavení, správa uživatelů.
-
Přidává ošetření na neplatný syntax u uložených filtrů.
6.12.2018 - 5.0.0.38:
-
Ochrana zakázek před nechtěným přepsáním změn ve víceuživatelském režimu. Při zapnutí funkce aplikovat zámky uživatelů na záložce zabezpečení může mít zakázku otevřenou v módu úprav pouze jediný uživatel. Ostatním je zobrazeno upozornění, že zakázka je upravována uživatelem X... a nabídnuto otevření jen pro čtení.
24.11.2018 - 5.0.0.37:
-
přidává možnost vyhledávání podle všeho na filtrovaném seznamu zakázek. Funkce vyhledává podle libovolného počtu výrazů pouze ve výsledcích předchozího vyhledávání nebo filtru. Takto je možné výsledky opakovaně zpřesňovat. Přidává také vyhledávání podle vlastního čísla zakázky.
13.11.2018 - 5.0.0.36:
-
oprava navigace tabelátorem mezi kolonkami na záložce seznam zařízení v detailu zakázky
-
přidán přepínač linux server na záložku zálohování. Tato volba vypíná kontrolu platnosti cesty do umístění záloh. Tak je možné ručně zapsat z pohledu windows neplatnou cestu srozumitelnou pro službu SQL serveru, který běží na Linux serveru, a který zálohu provádí, tj. např: /mnt/NAS_backup . Program opravy tak nemůže zobrazit zálohy ani je přímo obnovit. Ale předává příkaz s platnou cestou pro zálohování databáze SQL serveru na Linux systémech a tím je možno i v tomto případě vykonat zálohu na podnět programu Opravy, tedy např. při ukončení programu.
7.11.2018 - 5.0.0.35:
-
upgrade návrháře sestav z 6.0 na 6.2, mnoho oprav a doplnění.
-
přidána funkce pro upozornění na možnou duplicitu sériového čísla v evidenci zařízení, funkci lze zapnout na záložce nastavení v evidenci zařízení.
17.10.2018 - 5.0.0.33:
-
nová funkce - automatické ukončení při nečinnosti.
Funkce automaticky ukončí program při nečinnosti delší než zvolený počet minut. Volba je na záložce možnosti, hodnota 0 znamená, že je funkce vypnutá.
4.10.2018 - 5.0.0.32:
-
Nová funkce - sloučení vybraných adres. Funkce umožňuje sloučení duplicitních adres v adresáři pod jedinou, již existující adresou a to včetně
automatického přeřazení všech dokladů (zakázky, nabídky, zápůjčky, zařízení, přílohy) pod zvolenou adresu.
Podrobný popis včetně příkladu je uveden v nápovědě na konci kapitoly 10.
15.8.2018 - 5.0.0.31:
-
přidána nová koloka interní poznámka v detailu zařízení zakázky (záložka seznam zařízení).
-
přidána nová záložka reklamační údaje zařízení v detailu zařízení zakázky (záložka seznam zařízení). Viditelnost záložky se zapíná na záložce nastavení/viditelnost polí.
20.7.2018 - 5.0.0.30:
-
oprava chyby, kdy se nezobrazilo kontextové menu na seznamu práce a materiálu v detailu zakázky, pokud předtím nebyl zobrazen dialog pro přidání práce a materiálu.
-
oprava a doplnění funkce zajišťující automatickou obnovu spojení na databázi po jejím výpadku nebo dočasné nedostupnosti sql serveru.
29.6.2018 - 5.0.0.29:
- oprava řazení podle názvu sloupce v případě filtrovaného záznamu na seznamu zakázek.
- přidána funkce informace o databázi do menu nástroje, databáze.
2.6.2018 - 5.0.0.26 nové funkce:
- - přidána možnost zakázat exportní funkce ve všech modulech pro běžného uživatele, funkce se dá zapnout na záložce nastavení-zabezpečení. V evidenci zařízení přidána možnost vyhledávání podle přesného výrazu.
25.5.2018 - 5.0.0.24 nové funkce:
- anonymizace kontaktu, odstranění osobních údajů, doplňuje ošetření funkce odstranění a aktualizace kontaktu. Doplňuje nápovědu o vysvětlení funkce logu v adresáři, popis nových funkcí v adresáři a rozdílů mezi nimi, kapitola 10.
14.5.2018 - 5.0.0.23 nové funkce:
- přidává novou proměnnou [cenajakoslovo] v tiskových sestavách, tato hodnota obsahuje celkovou cenu zakázky ve slovním vyjádření (čeština) pro použití na poštovní poukázce. Zlepšuje kompatibilitu s SQL sever 2017.
20.4.2018 - 5.0.0.21 nové funkce:
- přidána funkce pro šifrování hlavního konfiguračního souboru, doplnění popisu nových bezpečnostních funkcí v nápovědě.
- nová verze návrháře tiskových sestav, verze 5.x nahrazena verzí 6.0
13.3.2018 - 5.0.0.19 nové funkce:
- ochrana uživatelských účtů v programu (šifrování hesel jednosměrně)
- ochrana přihlašovacích údajů k sql serveru
- ochrana dalších důležitých údajů v konf. souborech
- revize a úprava práv uživatele
- rozšíření databáze o logování operací se záznamy v adresáři dle přihlášeného uživatele včetně operací s přílohami, rozšíření funkce logování operací se zakázkami
- funkce pro okamžitý výpis všech evidovaných údajů pro záznam v adresáři, revize karty zákazníka
- přehledová sestava pro výpis všech dokladů ze všech modulů pro vybraného zákazníka, tzn servisů, reklamací, zápůjček, nabídek, zařízení zákazníka a příloh adresáře, vše na jedné sestavě.
- do status řádku okna adresáře přidána informace zobrazující počet dokladů, ve kterých daná adresa figuruje
- rozšíření databáze o údaj data expirace záznamu v adresáři, možnost filtrování a řazení podle tohoto údaje
- úprava a rozšíření funkce pro výmaz zákazníka z evidence
- doplnění funkce aktualizace údajů zákazníka - propsání do všech dokladů zákazníka při uložení
- rozšíření adresáře pro možnost přidávání dalších vlastních/uživatelských sestav
- přidání proměnných identifikujících přihlášeného uživatele do tiskových sestav - možnost personalizace sestav.
7.2.2018 Vytvořen program Mssqlbackup pro nezávislé automatické zálohování databází MS SQL serveru nebo lokálních databází.
Tento program je určen pro správce, administrátory a zkušenější uživatele. Podrobnosti a stažení na stránce další programy.
18.1.2018 - 5.0.0.18
Nové funkce:
-
přidána funkce ověřující jedinečnost inventárního čísla v evidenci zařízení, funkci lze zapnout v modulu evidence zařízení na záložce nastavení/ostatní.
-
přidána kolonka externí odkaz do detailu zařízení v evidenci zařízení. Kolonka lze zapnout v evidenci zařízení na záložce nastavení/viditelnost polí.
-
na kolonkách externí odkaz v detailu zakázky i v detailu zařízení přidány funkce pod pravým tl. myši výběr složky a výběr souboru pro snadnější zadání hodnoty.
10.1.2018 - 5.0.0.17
Nové funkce:
-
Kolonky volitelný údaj 1 a 2 byly rozšířeny o možnost výběru a automatického dokončování. Přidány výběrové kolonky volitelný údaj 5 a 6 na záložce seznam zařízení. Všechny kolonky lze uživatelsky pojmenovat skrze jazykový soubor (hodnoty voludaj1-6 formuláře opravaf).
-
Přidáno vyhledávání v zakázkách podle emailu nebo jeho části. Nutným předpokladem správného vyhledávání dle emailu je důsledné přiřazování zákazníka do zakázky skrze adresář, protože údaj o emailu je pouze v adresáři.
-
Doplněna nápověda, zejména části ohledně instalace programu a nastavení sql serveru.
Upozornění:
-
Uživatelé, kteří mají specificky pojmenované kolonky volitelný údaj 1 resp. 2 skrze vlastní jazykový soubor si budou muset po této aktualizaci tyto kolonky pojmenovat znovu. Toto nelze provést automaticky a je to dáno změnou objektu a rozšířením funkčnosti těchto kolonek.
31.12.2017 - 5.0.0.16
Nová funkce:
-
Přidána podpora pro sql server 2017 (fungování není dlouhodobě ověřeno, tedy zatím nedoporučeno).
-
Vyhledávání dle sériového čísla na seznamu zařízení v detailu zakázky upraveno i pro část sériového čísla.
-
Přidána funkce pro zkopírování sériového čísla do schránky na seznamu zařízení v detailu zakázky pod pravým tl. myši nebo kombinace ctrl+n.
Oprava:
-
Při určité kombinaci nastavení mohlo dojít při opětovném vložení zařízení do zakázky k chybovému hlášení, že parametr pserialnumber nebyl nalezen.
18.12.2017 - 5.0.0.15
Nová funkce:
-
Přidána možnost hromadného odstranění většího počtu zařízení z evidence zařízení. Jedná se o servisní, skrytou funkci, která má význam ve výjmečných případech jako například nepovedený hromadný import. Odstraní zařízení včetně všech vazeb na zakázky, zápůjčky, nabídky, materiál a přílohy.
Oprava:
-
odstraněna chyba v sql dotazu na zákazníka ve funkci pro získání náhledu adresy nad tlačítkem s vybraným zákazníkem. Tato chyba nezpůsobovala chybové hlášení ale to, že náhled adresy nemusel být včas aktualizován a mohlo dojít k zobrazení náhledu adresy od předchozího zákazníka.
30.11.2017 - 5.0.0.14
Nová funkce:
-
Volba zabudovat použité fonty do exportovaných pdf eliminuje chybné zobrazování pdf dokumentů na některých pc příjemců s poškozenou instalací fontů. Tato chyba se v poslední době vyskytuje nejčastěji na pc s Windows 10. Uživatel si stěžuje, že mu byl poslán vadný (rozpadlý apod) pdf dokument ale chyba není v pdf samotném, ale v jeho PC a jeho narušeném systému. Pokud se fonty integrují do PDF, potom se takové pdf zobrazí správně i na systemu s poškozenou instalací fontů. Nevýhodou je velký nárůst velikosti výsledného pdf dokumentu (i více než 10x), což výrazně zpomaluje odesílání v automatickém mailingu pokud zde např. přikládáme servisní protokol. Proto je funkce ve výchozím stavu vypnuta, zapnout lze na záložce nastavení/ostatní. Funkce má také význam pokud chceme v sestavě např. z estetických důvodů použít nějaký netypický font a hrozí, že příjemce ho nemá nainstalovaný.
7.11.2017 - 5.0.0.13
Nové funkce:
-
Optimalizace procesů spojených s mailingem a sms, snížení počtu dotazů na databázi zvyšuje rychlost a odezvu programu. Doplněno chybějící ošetření ve funkcích mailingu a sms na přítomnost řídících znaků ve všech textech načítaných z databáze, jako např. apostrofy ve jménech kontaktů, dále doplněno ošetření na platnost formátu emailové adresy a telefonního čísla.
Opravy:
-
Oprava chyby v zobrazení hodnoty náklady, obrat, zisk pod pravým tl. myši na seznamu zakázek. K této chybě docházelo po aplikaci dialogu - výběr zakázek za období (dle datumu).
2.11.2017 - 5.0.0.11
Nové funkce:
-
upgrade návrháře sestav z verze 5.5 na 5.6, seznam oprav a novinek na stránce výrobce.
Opravy:
-
Ošetření chybového hlášení v případě pokusu o tisk sestavy, která používá dataset seznamu zařízení zakázky a materiálu ale v dané situaci neobsahují žádná data.
7.9.2017 - 5.0.0.10
Nové funkce:
-
přidáno vyhledávání podle sériového čísla nebo jeho části na seznamu zařízení v detailu zakázky, funkce pod pravým tl. myši na seznamu zařízení zakázky nebo CTRL+F.
-
přidána možnost použití proměnných v subjektu automatického emailu.
-
přidány proměnné mailingu a sms <udaj3> a <predatumzhotoveni>, více v dokumentu techman.rtf kap. 11.
-
přidána možnost barevného zvýraznění řádku také v adresáři, zápůjčkách a nabídkách.
Opravy:
-
při přidání zařízení skrze sériové číslo se v některých případech nemusel automaticky přiřadit zákazník z adresáře.
4.9.2017 - 5.0.0.9
Nové funkce:
-
přidána informace o emailu do náhledu tlačítka pro výběr zákazníka v detailu zakázky (po najetí myší nad tlačítko s číslem zákazníka se zobrazí nejen adresa ale i email, není tak nutné pro tuto informaci rozklikávat adresář).
-
přidáno volitelné barevné zvýraznění aktuálního řádku na seznamu zařízení v detailu zakázky, nastavení je společné s nastavením zvýraznění zakázky (menu nastavení/základní).
Opravy:
-
při rolování myší na seznamu zařízení v detailu zakázky docházelo (při větším počtu zařízení a pomalejší odezvě db) k efektu chvilkového zamrznutí mřížky zobrazující seznam zařízení.
Obnova a vykreslování je nyní řešeno jinak. V případě potíží prosím hlaste na emailu podpory.
-
u pole volitelný údaj3 v detailu zakázky nefungovalo nastavení určující, že je toto pole povinné.
18.8.2017 - 5.0.0.7 Nové funkce:
-
V automatickém mailingu při změně stavu zakázky jde nyní kromě prostého textu poslat přílohu s libovolnou tiskovou sestavou ve formátu pdf. Například s automatickým upozorněním o zhotovení zakázky je možné poslat servisní protokol. Nebo pokud chceme při určitém stavu zaslat delší text nebo formulář, můžeme si pro tento účel vytvořit sestavu a poslat ji v příloze. Tato funkce ja zatím v testovaní a neexistuje rozhrani pro nastavení v programu. Nastavení je možno provést pomocí jednoduchého textového souboru dle popisu v dokumentu techman.rtf, kapitola 11.
13.7.2017 - 5.0.0.6 Opravy:
-
oprava ve funkci kopie jako nová, při vytvoření nové zakázky jako kopie docházelo k chybě při kopírování více zařízení do nové zakázky.
-
oprava ve funkci trvale odstranit zakázku, zakázku nešlo odstranit v případě, že již obsahovala více zařízení.
22.6.2017 - 5.0.0.4 Nové funkce:
- šablony pro práci a materiál. Šablony práce a materiálu umožňují vytvořit skupiny položek práce a materiálu. V zakázce je pak možno místo jednotlivých položek práce a materiálu přidat šablonu a tím naplnit práci a materiál více položkami najednou. Vhodné pro typizované opravy podobných zařízení apod.
Šablony se přidávají na záložce práce a materiál/šablony. Položky do šablon se přidavají na seznamu práce a materiálu přes menu pod pravý tl. myši.
V tabulce zobrazující detail šablony je možno u každé položky upravit pouze počet ks. Do zakázky se šablona přidá opět přes menu pod pravým tl. myši na tabulce materiálu v detailu zakázky.
- v zápůjčkách přidána funkce log, funguje stejně jako v případě servisních zakázek a reklamací.
-
přidána proměnná zakaznikjmeno do mailingu a sms, obsahuje hodnotu zákazník (jméno, firma)... z detailu zakázky. Význam má pro mailing a sms technikům.
Opravy:
- při zobrazení evidence zařízení z hlavního okna programu se v případě filtru s nulovým počtem zakázek vadně vykresloval kurzor.
- v instalacích s verzí 5.0.0.3 a méně byla chyba v sestavě servisní knížky, sestavy nejsou přepisovány v rámci aktualizací - sestavu servicebook.fr3 je možno stáhnout, viz níže a uložit do podsložky sestavy. V sestavách ke stažení přidána ukázková sestava servisního protokolu s rozepsanými položkami práce a materiálu dle zařízení.
Tuto sestavu najdete v podsložce vlastni. Sestavy servisnilist, servisniprotokol, reklamacnilist, reklamacniprotokol byly upraveny pro zobrazení dlouhých popisů (závada, přísušenství atd). Všechny aktuální sestavy lze stáhnou zde: sestavy5.zip.
7.6.2017 - 5.0.0.2 Nové funkce:
- v evidenci zařízení přidána volba (záložka nastavení/ostatní) pro automatické přiřazení zákazníka novému zařízení, pokud je vyplněn v otevřeném dokladu (evidence vyvolána z detailu zakázky, nabídky, zápůjčky).
- při přidání nového zařízení do zakázky skrze tlačítko přidat sériové číslo se zákazník přiřadí automaticky vytvořenému zařízení, pokud je v zakázce již vyplněn.
Opravy:
- ve funkci kontrola zda zařízení již bylo v opravě/reklamaci byla kontrola posunuta před operaci vložení zařízení do zakázky (jinak bylo chybně vyhodnoceno, že zařízení už bylo v opravě).
15.5.2017 - vydána nová hlavní verze 5.
Opravy a servis 5, nejdůležitější novinky:
- Příjem více zařízení v rámci jedné zakázky - libovolný počet. Např. příjem a řešení 10ti ks různé techniky dodaných jedním zákazníkem v rámci 1 zakázky je nyní možný.
- Jednoznačná evidence charakteristik vůči konkrétnímu zařízení dané zakázky (závada,typ, požadované řešení....) a to včetně položek práce a materiálu. náhled
- Přesunutí některých hodnot ke konkrétním zařízení dává větší prostor v hlavním okně zakázky. náhled
-
Přizpůsobení databáze tak, že je možno tyto charakteristiky podrobně a přehledně rozepsat pro každé zařízení zvlášť v rámci jakékoliv tiskové sestavy.
příklady: servisní list, servisní protokol
-
Sloučená pole v hlavním pohledu zakázek zajistí lepší přehled o zakázce. Např. přijmu 3 zařízení v rámci zakázky, ve sloupci zařízení v přehledu zakázek je uvidím všechny, rovněž uvídím všechny závady a další sloučené charakteristiky aniž bych musel zakázku otevřít. Sloučená pole se využijí i pro vyhledávání a lze je používat v tiskových sestavách.
-
Hromadné operace se zařízeními a materiálem - zařízení lze komplet přesouvat mezi zakázkami, položky práce a materiálu jdou jednoduše přesouvat nebo kopírovat mezi různými zařízeními v rámci zakázky.
-
Mnoho dalších optimalizací a vylepšení: upgrade návrháře sestav, xml importu, přidává další vlákna pro některé procesy - další mírné zrychlení při velkých počtech zakázek, byly přepsány poslední "neunicode" funkce pro práci s texty, dialog práce a materiálu upraven pro lepší ovládání z klávesnice a další.
21.2.2017 - 4.0.0.70 nové funkce - možnost nahrávání stavu zakázek na ftp v paralelním vlákně aby v případě pomalého připojení nebo většího množství dat nedocházelo ke zdržování při ukládání zakázky, funkci jde zapnout na záložce možnosti.
- možnost zvýraznění aktuální zakázky v seznamu zakázek, zapnout lze na záložce nastavení/základní
- možnost zobrazení hlášení v detailním okně po kliknutí na statusbar (některá delší se na statusbar nemusí vejít).
9.2.2017 - 4.0.0.69 přidána funkce pro barevné zvýraznění nabídek dle termínu /vyřídit do/
- oprava chyby způsobující ignorování nastavení funkce /u nové nabídky automaticky nastavit termín vyřídit do/
- doplnění a oprava funkce pro automatické doplňování v modulu zápůjčky
- doplnění a oprava funkce pro automatické doplňování v modulu nabídky
- skrytí nulového datumu v gridech modulu nabídky, zápůjčky, evidence zařízení
26.1.2017 - 4.0.0.67 Doplnění nové funkce F2 editace textového pole v detailu zakázky,editační okno lze nyní zavřít klávesou ESC. Doplněny další datumy do funkce vazba mezi změnou stavu zakázky a datem. Pozor ! aby se další datumy objevily v nastavení funkce vazby.. na záložce nastavení,základní, je třeba vymazat soubor stavyvle ve složce programu a vazby znovu nastavit, jinak bude zachován stávající stav a nastavení.
17.1.2017 - 4.0.0.65 Nová funkce: Textová pole v detailu zakázky je možné klávesou F2 otevřít do většího editačního okna, kde je možno obsah pole psát/upravovat až do délky 4000zn. Zavřením okna se napsaný obsah vloží do pole, ze kterého bylo okno vyvoláno.
12.1. 2017 - 4.0.0.64
Oprava chyby, kdy přednastavený devicedataset nemusel být naplněn, v případě volání sestav z detailu zakázky.
- Zrychluje procesy spojené s ukládáním zakázky o 50% , znatelné na databázích s velkým množstvím zakázek (deseti/statisíce) nebo při pomalé odezvě databáze (localDB).
- Informuje uživatele v připadě špatné odezvy ftp a dlouhé odezvy databáze při ukládání zakázky.
30.11. 2016 - informace: Program byl otestován s betaverzí MS SQL server pro Linux a jeví se s touto databází umístěnou na Linux serveru jako funkční.
30.11.2016 - 4.0.0.62 Řešení problému s občasným přeskokem hodnoty interního počítadla zakázek na lokální databázi. Problém se týká i SQL serveru verze 2012 a výše, kdy k přeskoku může dojít v případě restartu sql serveru během neukončeného spojení na databázi, během kterého byl vytvořen 1 nebo více nových záznamů. Tato funkce je ve výchozím stavu aktivní v případě detekce lokální databáze nebo sql server 2012 a výše. Deaktivovat lze přepínačem bugsqlsrv2012=0 dle dokumentace.
23.11.2016 - 4.0.0.61 Oprava chyby ve funkci viditelnost polí v modulu evidence zařízení.
16.9.2016 - 4.0.0.60 Nová funkce, přidáno fulltext vyhledávání v detailu zakázky v poli název v okně pro přidání práce a materiálu. Funkce je pod klávesou F3 při kurzoru v tomto poli, kde pro vyhledávání můžeme zapsat 1 nebo více výrazů oddělených mezerou. Výsledek je po stisku F3 k dispozici pro výběr v rozbalovací nabídce, nebo při jedinečné shodě je položka automaticky vybrána. Pokud vyhledáme prázdný text, potom je seznam k výběru opět naplněn všemi položkami.
2.8.2016 - 4.0.0.59 Aktualizace pro správné fungování s poslední verzí programu Štítky2.0 (funkce pro tisk (servisních) štítků na zařízení v modulu evidence zařízení). Upgrade návrháře sestav z 5.2 na verzi 5.5.
12.7.2016 - 4.0.0.56 Přidává možnost specifikovat kořenový tag v xml exportu na web. Popis v techman.rtf kap.6. Drobné opravy a doplnění, např. v ošetření stavu při neúspěšném připojení k databázi.
30.6.2016 - 4.0.0.55 Opravuje zobrazení/aktualizaci pole náklady celkem v detailu zakázky. Obsahuje optimalizaci (zrychlení) spouštění programu při pomalém připojení na SQL server. Přidává pohled dle technika v kalendáři.
15.6.2016 - 4. 0. 0.54 - Přidána nová funkce kalendář. Aktualizace také zahrnuje přepracovanou funkci informování techniků o přidělení zakázky
(sms,email), přidává další proměnné pro zprávy sms,email.
videoukázka, některé možnosti
funkce kalendáře:
- Týdenní(měsíční) a denní(express servisy) pohled na zakázky nebo reklamace dle filtru.
- Zobrazení přiřazení zakázek technikům s možností přiřazení pouhým tažením myši v kalendáři.
- Možnost úpravy servisního času zakázky tažením myši stejně jako možnost přetažení zakázky do jiného období.
- Sms/mailing technikům při přiřazení zakázky v kalendáři.
- Barevné zvýraznění zakázek v kalendáři dle času zbývajícího k vyřízení zakázky.
- Možnost otevřít zakázku do detailu z kalendáře.
- Možnost zápisu do vybraného pole zakázky (interní poznámka) přímo v kalendáři.
- Možnost tisku pohledu kalendáře.
9.5.2016 - 4. 0. 0.51 - Oprava a doplnění funkce nová databáze na základě aktuální v souvislosti s rozšiřováním databáze. 4..50 Přidána možnost použít vlastní počítadlo pro jednoduchou číselnou řadu.
14.4.2016 - 4. 0. 0.49 - V modulu Evidence zařízení přidány nové hodnoty datum inspekce a datum revize. Opravena chyba v csv importu.
29.2.2016 - 4. 0. 0.46 - V modulu Zápůjčky opravena funkce ruční zadání datumu. V modulu adresář přidáno rč a číslo OP.
19.2.2016 - 4. 0. 0.45 - Opravy a doplnění. Modul nabídky: oprava chyby při vkládání data v detailu nabídky. Oprava chování ve funkcích obnova výchozího filtru. Modul zápůjčky: oprava pro lepší ovládání z klávesnice, přidána funkce přehledové sestavy. Evidence zařízení:oprava a doplnění ve funkci import, přidán export xml, přidána funkce přehledové sestavy.
30.12.2015 - 4. 0. 0.44 - Nová funkce v modulu evidence zařízení pro xml import zařízení z programu Evidence zařízení free. Log zakázky je nyní zobrazován pomocí poznámkového bloku. Doplněny některé velikosti ikon do zdrojů pro korektní zobrazení v režimu velkých ikon. Úprava ve funkci předvyplňování emailu při odesílání mailu z náhledu tiskové sestavy.
20.11.2015 - 4. 0. 0.41 - Do logu zakázky je k dané operaci se zakázkou přidána informace o stavu zakázky.
8.9.2015 - 4. 0. 0.38 - Přidána volba zákazník musí být vybrán z adresáře. Tato funkce způsobí, že pole zákazník a kontakt v detailu zakázky nejsou přímo zapisovatelné, zákazník se tak musí vybrat přes adresář. Funkce je ve výchozím stav vypnuta, zapnout se dá v adresáři na záložce nastavení/ostatní.
1.8.2015 - 4. 0. 0.35 - Upravuje a doplňuje správu uživatelů, doplňuje log - nyní je v logu zakázky evidována každá úprava se jmeném přihlášeného uživatele. Log zakázky jde zobrazit v menu nástroje. Doplňuje export/import ve formátu xml.
1.6.2015 - 4. 0. 0.29 - Nové funkce - přidána možnost importu v evidenci zařízení. Funkce zjišťující, jestli zařízení už bylo v opravě byla rozšířena o kontrolu na základě čísla zařízení (kontrola dle SN nebo jeho části zachována).
13.4.2015 - 4. 0. 0.14 - Nové funkce - nový modul Nabídky, umožňuje tvorbu nabídek, které je možno zaslat zákazníkovi např. v rámci pravidelného servisu. Nabídku je možno kdykoliv později naimportovat do nové zakázky. Modul obsahuje standarní funkce jako přílohy, export, uživatelské tiskové sestavy atd.
Do mailingu a sms přidány další proměnné viz dokumentace techman.rtf. Přidána kolonka vydal do detailu zakázky. Nová funkce - možnost automatického vyplňování pole odkaz v detailu zakázky. Aktualizován a doplněn celý systém uživatelů a jejich práv.
15.3.2015 - 4. 0. 0. 9 - Nová funkce - spouštěcí parametry programu. Popis techman.rtf kap.13. Nový volitelný parametr showlogin zobrazí při spuštění programu dialog pro zadání jména a hesla k databázi (sql serveru). Tyto údaje tak nemusí být uloženy v lokálním konfiguračním souboru.
23.2.2015 - 4. 0. 0. 3 - Nové funkce - V mailingu přidána možnost více příjemců emailu a také možnost odeslání automatické zprávy na seznam emailů s vyjímkou emailu zákazníka, popis v techman.rtf kap. 11.1.1 Mailing dle změny stavu zakázky – další příjemci.
Přidána možnost vyúčtování externího servisu - přidána jako poslední položka v seznamu výběru práce a materiálu. Koeficient marže je umístěn na záložce nastavení/ostatní. Doplněn import xml o nová pole. Do všech dialogů příloh přidána možnost filtrování dle příloh.
Opravy a servis 4, nejdůležitější novinky:
- Modul adresář: Jednoduchá tabulka byla nahrazena samostatným modulem s možností vlastních filtrů a vylepšeným vyhledáváním.
Byly vytvořeny nové funkce pro export
a především pro univerzální import z formátu csv (lze ručně vytvořit vazby na importovaná pole).
Je možno používat (i definovat uživatelské) filtry a je zrychleno vyhledávání.
Vazby na jiné tabulky jsou nyní přes jednoznačné ID zákazníka.
-
Modul zápůjčky: slouží pro evidenci zápůjček. Do zápůjčky jde vložit libovolný počet zařízení z evidence zařízení. K dispozici
je barevné zvýraznění dle doby vypršení zápůjčky, doby jdou barevně i časově nastavit. Modul obsahuje filtry, vyhledávání,
tiskové sestavy zápůjční list, protokol, jde zakládat uživatelské sestavy a k zápůjčkám je možné přikládat přílohy uložené přímo v databázi.
-
Vylepšen modul evidence zařízení, nová je možnost přidávání vlastních tiskových sestav v detailu zařízení.
-
Evidence externích servisů: Pokud zasíláte zařízení na opravu nebo reklamaci do dalšího servisu nebo dodavateli, můžete využít novou
záložku externí servisy v detailu zakázky.
-
Optimalizace kódu: přináší zrychlení některých operací. Některé výpočty, které ve verzi 3 provádí klient jsou převedeny na stranu serveru.
Některé úlohy jsou nyní zpracovány paralelně. Jiné jsou úplně přepsány (export/import funkce).
Například u rozsáhlejší databáze při zapnuté funkci automatického doplňování trvá otevření zakázky ve verzi 3 až o 70% déle než ve verzi 4.
Urychleny jsou také operace s cenami, procesy spojené s ukládáním, kontrolou číselných řad ad.
27.12.2014 - aktualizace modulu pro synchronizaci skladu Money S3 a seznamem práce a materiálu v Opravy a servis 3 - nyní se přenáší i sazba dph.
1.12.2014 - 3. 1. 0. 8 - Nová funkce - možnost nastavení barvy fontu reklamace v seznamu zakázek, nastavení barvy je na záložce nastavení/základní.
28.11.2014 - 3. 1. 0. 7 - Nová funkce - Přidána podpora pro novou verzi programu Štítky 2.0. Využití mimo jiné pro tisk polepek/štítků na zařízení z modulu evidence zařízení. Popis programu Štítky 2 najdete pod odkazem další programy.
8.11.2014 - 3. 1. 0. 5 - Nová funkce - možnost zadávání a editace pořizovacích cen v průběhu práce s materiálem v zakázce. Dosud bylo možné počítat náklady z pevně přednastavených pořizovacích cen, nyní je možné navíc pořizovací ceny zadávat a upravovat individuelně vzhledem k zakázce.
12.10.2014 - 3. 1. 0. 4 - Doplněn překlad do ruštiny, polštiny a němčiny, odstraněna řada problému spojených se zobrazením těchto jazyků, doplněn překlad návrháře sestav. Přidána možnost automatického vyplnění závěru zakázky na základě vyplnění určitého stavu zakázky viz nastavení/ostatní.
29.9.2014 - 3. 1. 0. 1 - Nová funkce přidává kolonku provozovna na záložku nastavení/základní, tato hodnota se ukláda ke každé zakázce. Slouží k vyhodnocení, že zakázka byla založena klientem s určitým nastavením této hodnoty (různé nastavení této hodnoty má smysl například pro skupiny instalací na pobočkách, které pracují se stejnou databází a jejich pozdější rozlišení). Sloupec s hodnotou je možno zobrazit pod funkcí vybrat sloupce na seznamu zakázek. Tuto hodnotu je možné využít například ve vyhledávání, filtrech nebo přehledových sestavách.
26.8.2014 - 3. 0. 0.98 - Přidáno ukládání tiskových sestav v databázi. Ukládání konfiguračních souborů a tiskových sestav v databázi umožňuje ukládat nastavení
programu i tiskové sestavy přímo do databáze a tím jsou dostupné ihned všem uživatelům, kteří
se k databázi připojí. Tato funkce nahrazuje sdílení konfiguračních sestav v sítí a
vylučuje tím různé problémy s přístupem do sdílených složek z různých OS apod. Navíc funguje
nejen v rámci LAN ale i přes internet. Příklad využití: na kompletně nakonfigurované instalaci
kde obvykle provádíme nastavení zapneme volbu „ukládat konfigurační soubory do databáze“ a
volbu „ukládat tiskové sestavy do databáze“ a restartujeme program. Na jiném pc provedeme
čistou instalaci programu, nastavíme pouze připojení k databázi a zapneme volbu „načítat
konfigurační soubory z databáze“ a volbu „načítat tiskové sestavy z databáze“. Po restartu
programu bude načtena konfigurace z databáze a tím získáme okamžitě plně nakonfigurovaný
program včetně tiskových sestav.
12.7.2014 - 3. 0. 0.95 - Na záložce sms přidána možnost volby sms modulu, byl vytvořen nový sms modul, který odesílá sms přes internetovou bránu včetně podpory pro doručenky a odpovědi, podrobné informace najdete pod odkazem sms modul. Přidána možnost volby primárního kontaku, což je možnost určit, které pole adresáře bude odpovídat poli kontakt v detailu zakázky.
25.6.2014 - 3. 0. 0.92 - přidána podpora pro nejnovější openssl (zabezpečená komunikace pro mailing a nahrávání zakázek na web), v evidenci zařízení opraveno a doplněno nastavení na záložce viditelnost polí, přidána možnost řazení po kliknutí na záhlaví sloupců, doplnění funkce obnovení databáze na jiném systému než byla vytvořena, zlepšení kompatibility s SQL server 2014LocalDB. Přepracování a doplnění funkce aktualizace zákazníků při editaci v adresáři. Úprava vzhledu na systémech s nastaveným větším dpi. přidán export na web we formátu xml.
6.5.2014 - 3. 0. 0.84
Aktualizace návrháře sestav. Přidán export z náhledu do docx a xlsx, přidány nové typy čárových kódu včetně QR. Opraven import jazykových souborů v editoru jazyků z txt. Pro správné zobrazení národních znaků v názvech filtrů je třeba tuto aktualizaci provést na všech stanicích v síti. Lépe ošetřuje provádění editačních sql příkazů na záložce SQL.
20.4.2014 - 3. 0. 0.81
Konfigurační soubory nyní ukládány v utf8 - kompatibilita se SAR. Nová funkce - možnost ukládání konfiguračních souborů přímo v databázi - využití především pro SAR, nebo částečně také místo sdílení v síti (toto funguje nejen v rámci lan ale i přes internet, ale nezahrnuje tiskové sestavy). Nastavení na záložce možnosti. Ošetření výpadku spojení na databázi přes TCP/IP. Přidán export/import jazykových souborů do txt.
16.2.2014 - vytvořen instalátor pro možnost instalace verze 3 bez nutnosti instalace SQL serveru. Detaily na stránce stažení a v nápovědě.
4.2.2014 - 3.0.0.70 přidán modulu evidence zařízení. Modul obsahuje: evidenci nejdůležitějších vlastností zařízení potřebných pro jejich identifikaci,
umístění, identifikaci majitele nebo provozovatele a dále časových jako uvedení do provozu, data
revizí a plán dalších až po jejich deaktivaci resp. vyřazení. Vazbu na zakázky, reklamace a adresář. Definovatelný servisní interval.
Barevné zvýraznění a filtry seznamu zařízení dle data příští (naplánované) revize (hlídání
termínů), podobně jako je tomu u servisních zakázek resp. reklamací. Výstup v podobě servisní knížky zobrazující charakteristiky zařízení a chronologicky
jednotlivé servisní případy včetně použitého materiálu. Přílohy k zařízení podobně jako je tomu u zakázek nebo zákazníků v adresáři. Popis v nápovědě kap. 6.
11.1.2014 - 3.0.0.69 Přidává hodnotu paušál v adresáři. Přidává možnost v umístění sdíleného nastavení použít také složku s jazyky (lng). Nová funkce vlastní počítadlo ve vlastním čísle zakázky, umožňuje např. ve stavající databázi číslování znovu od 1 na začátku roku apod. Popis v dokumentu techman.rtf kap.15. Oprava chyby v jazykovém systému kdy docházelo k chybnému překladu obsahu kolonek s nastavením exportu výstupu na web. Úprava okna detailu zakázky aby se obsah roloval na monitorech s nízkým rozlišením <=600pix na výšku.
8.12.2013 - 3. 0. 0.66 nová funkce v menu nástroje - hromadný email, otevře email klienta a naplní příjemce emaily z adresáře. Vyžaduje klienta kompatibilního s MAPI(např. MS Outlook). Oprava a doplnění funkce sms a email na hlavním panelu nástrojů. Funkce vlastní číselne řady dle typu opravy nyní vyžaduje přesný výběr typu opravy v detailu zakázky. Funkce pro načítání z Aresu se nyní zapíná na záložce automatické doplňování. Oprava a doplnění modulu pro synchronizaci položek práce a materiálu se skladem z Money S3. Zlepšení kompatibility s cizojazyčnými Windows.
14.11.2013 - 3. 0. 0.59 přidán dialog pro nastavení viditelnosti sloupců (pr.tl.myši), přidán indikátor přílohy v detailu zakázky, přidána hodnota záloha do detailu zakázky, lze zakládat více zákazníků se stejným jménem, opravena chyba vyhledávání v adresáři, napsán nový podprogram pro snadné prvotní nastavení připojení k databázi, přidána autodetekce lokalizace windows a automatické prvotní nastavení jazyka, implementace lokalizace do sms modulu.
25.10. 2013 - 3. 0. 0.53 nové funkce: 1. přílohy k zakázce(libovolné soubory, obrázky, dokumenty) přímo v databázi, přílohy k zákazníkovi - dostupné v adresáři. 2. nový systém pro plnohodnotný překlad programu do cizích jazyků, integrace editoru do programu Opravy a servis, popis možností v souboru techman kap.7.
11.9. 2013 - 3. 0. 0.47
Nová funkce: přidává evidenci dph u položek práce a materiálu. Tato funkce neovlivňuje stávající funkčnost, kdy se používá jednotná sazba, resp. se počítá až na tiskové sestavě. Pouze umožňuje v případě rozdílných sazeb u položek práce a materiálu počítat s rozdílnou DPH dle položek. Popis je v nápovědě kapitola 5.3.1.
Dále je přidána funkce pro mazání starých záloh.
30.7. 2013 - 3. 0. 0.44
Nová funkce: V adresáři je nyní pole poznámky víceřádkové s neomezenou délkou. Přidána funkce tisku karty zákazníka(lze upravit v návrháři sestav). Zrychleno načítání a vyhledávání. Doplněna funkce pro načítání dat z Aresu na základě ič (funguje pro ič platné v čr po zadání do kolonky ičo). Doplnění jazykového souboru.
17.7.2013 - 3. 0. 0.42
Nová funkce: informování techniků při přidělení zakázky formou emailu nebo sms. Při výběru technika v detailu zakázky nyní program může technikovi zaslat automatickou zprávu. Nastavení funkce na záložce nastavení/správa uživatelů. Popis a možnosti funkce popsány v soubor techman, kap. 5.1. Doplnění jazykového souboru. Připravuje se nová funkce - napojení adresáře na Ares.
26.5.2013 - 3. 0. 0.37
Nová funkce: Možnost sdílení konfiguračních souborů a tiskových sestav v rámci lokální sítě. Nastavení funkce je na záložce možnosti, popis funkce v souboru techman.rtf kap. 1.1
15.5.2013 - verze 3. 0. 0.36
Nové funkce: přepracování funkce zálohovaní databáze, doplněno o možnost ručního zálohování a obnovy ze záloh přímo v programu. Doplněno řazení zakázek po kliknutí na záhlaví sloupců vsestupně/sestupně. Export vybraných zakázek do xml, import zakázek z xml, rozšíření práce a materiálu o volitelná pole, doplnění jazykového souboru (cz+sk).
5.5.2013 - nový program zdarma - popisky2, jednoduchý program pro opakovaný tisk vzhledově standardizovaných tiskových sestav/formulářů. Lze vytvářet libovolný počet vlastních formulářů. K dispozici v části další programy.
6.3.2013 - dokončen modul pro automatickou synchronizaci položek práce a materiálu v programu Opravy a servis 3.x s vybraným skladem ze systému Money S3. K dispozici pro zájemce zdarma na požádání.
Modul lze napsat i pro systém Money S4.
27.2.2013 - testuje se nový modul pro Opravy a servis 3x pro automatickou synchronizaci položek práce a materiálu s vybraným skladem ze systému Money S3, (umožňuje použití kompletního skladu z Money S3 jako přednastavených položek práce a materiálu).
Synchronizace je prováděna buď denně v určitou hodinu nebo v nastavitelném časovém intervalu od několika minut až po násobky hodin. Přenáší se také pořizovací ceny pro lepší výpočet nákladů v programu Opravy a servis3.
Tento modul bude zdarma pro registrované uživatele programu Opravy a servis 3. Předpokládaná dostupnost stabilní verze je do týdne.
10.2.2013 - nová funkce verze 3.x - přehledy, výkazy uvolněna. Stávající uživatelé, kteří tuto funkci v menu nástroje nemají ji mohou nainstalovat pomocí aktualizace programu a stažením doplňkového souboru prehledy.zip a jeho rozbalením do složky sestavy/prehledy ve složce programu.
Jedná se o tyto sestavy: technik - přehled vyřízených zakázek ve vybraném období, technik - plán nevyřízených zakázek, přehled vyřízených zakázek ve vybraném období,
plán nevyřízených zakázek, graf obratu ve vybraném období, graf podílu práce techniků ve vybraném období, přehled dle aktuálního filtru.
27.1. 2013 - připravuje se nová funkce v programu Opravy a servis 3 - přehledy, výkazy - sada předpřipravených výstupů zobrazujících informace jako výkazy dle technika za libovolné období, přehled obratu a zisku, plán nevyřízených zakázek, vývoj obratu během roku a další. Všechny plně upravitelné uživatelem s možností vytváření vlastních.
2.1. 2013 - od ledna 2013 se mění sazby DPH, uživatelé/plátci dph, kteří používají rozpis ceny s a bez DPH na dokladech (servisním protokolu) nechť si změní koeficient ve vzorci na tiskové sestavě prostřednictvím návrháře tiskových sestav.
Toto provedete dvojklikem na kolonku s cenou, kterou chcete upravit a ručním přepisem koeficientu z 1.2 na 1.21
10.12. 2012 k dispozici verze programu Opravy a servis 3.0 pro MSSQL
27.11. 2012 dokončuje se nová verze - varianta programu Opravy a servis 3.0 pro Microsoft SQL server, která umožňuje víceuživatelské síťové nasazení nezávisle na terminal serveru.
stav k 27.11.2012: funkční betaverze.
10.10. 2012 vytvořen program pro import položek práce a materiálu ze systému Money S3
Chybí Vám v programu nějaká funkce ? Našli jste chybu ? Zašlete popis emailem. Pokud nová funkce nebude v rozporu s návrhem programu nebo jinými již zavedenými funkcemi, může být zařazena do plánu k implementaci. Prioritu mají požadavky registrovaných uživatelů.